Ara ja a pensar en la pròxima actuació aquest dissabte vinent a Barcelona. La idea de la tècnica és alçar ja algun castell de 7 pisos. Ho tenim totalment a l’abast, però caldrà treballar-ho en els dos assajos de la temporada i per tant ens hem de posar les piles començar a ser més regulars als assajos.
Aquest dissabte 7 de març els Castellers de Cornellà hem fet la primera actuació de la temporada.
La previsió inicial era organitzar una gran festa de presentació a Cornellà. A la plaça de la Sardana hi teníem preparada festa grossa amb castells, vermut, calçotada i música per donar el tret de sortida de la temporada a la ciutat. Però les males previsions meteorològiques ens van fer la guitza i es va decidir traslladar tota a part festiva al nostre local, on tenim espai alternatiu en cas de pluja i això sí, vam mantenir la diada castellera en el lloc previst inicialment.
Així doncs, després d’unes setmanes d’assajos on s’han pogut començar a treballar les primeres estructures i comprovar per on anem més fluixos (res que no se sabés…: mancança de dosos i poca pinya) ens tocava començar a rodar els nostres castells. Un cop trobats camisa i pantalons blancs al fons del calaix sempre fa il·lusió el primer dia anar veient com va arribant la gent i anem omplint la plaça de color lila.
Enguany la primera diada coincidia en el cap de setmana de la celebració del 8 de març, el Dia de la Dona, i el nostre lila encara agafava més significació. Per donar el tret de sortida a la temporada 2 pilars de 4 amb els troncs íntegrament format per dones. Vam seguir l’actuació amb castells de 6. Un 3 de 6, un 4 de 6 i un 4 de 6 amb el pilar enfocats principalment i com és lògic en els inicis de temporada a rodar poms de dalt. Castells per trencar el gel i polir detalls pensant en les següents actuacions on els haurem d’alçar un pis més. Però això ens ho haurem de treballar i guanyar a assaig. Per acabar 2 pilars de 4 més que servien per cloure la nostra primera aparició a plaça.
Ara ja a pensar en la pròxima actuació aquest dissabte vinent a Barcelona. La idea de la tècnica és alçar ja algun castell de 7 pisos. Ho tenim totalment a l’abast, però caldrà treballar-ho en els dos assajos de la temporada i per tant ens hem de posar les piles començar a ser més regulars als assajos. Ja sabem que són la base de tota evolució i que a aquestes alçades de temporada hem de fer la feina que ens donarà els seus fruits en el futur.
L’altra colla
Vam actuar acompanyats dels nostres veïns de la Colla Jove de l’Hospitalet. Malauradament, són una colla a la qual costa moure camises i en aquest moment de la temporada no van aconseguir mobilitzar més gruix que el mínim per alçar pilars de 4 (un d’ells per sota) i fer un poc convençut intent desmuntat de 2 de 6. Tot i les dificultats, però cal destacar la bona col·laboració entre les colles i el bon ambient que es va viure també en el dinar posterior al qual s’hi van apuntar uns quants membres de la colla. Esperem que durant la temporada puguin anar afegint cordons a les seves pinyes i puguin assolir bons castells.
Cal destacar que en acabar i per reivindicar el paper imprescindible de les dones a les colles castelleres es va fer una foto de totes les castelleres de les dues colles. El món casteller sempre ha estat pioner en aquesta reivindicació i així ha de continuar sent!

En acabar ens vam dirigir cap al local per acabar de rematar la festa amb vermut, calçotada, música i ballaruca. Perquè els castells són tot això. Són assaig i rigor, però també són reivindicació són valors i són festa!
Gent lila a plaça:




